فهرست

کارگاه آموزشی مشاوره و آزمایش بیماری های رفتاری اجتماعی (HIV) در دانشکده دندانپزشکی بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل، معاونت آموزشی با همکاری بخش کنترل عفونت، کارگاه آموزشی مشاوره و آزمایش بیماری های رفتاری اجتماعی (HIV) به مدت 120دقیقه برگزار نمود

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل، معاونت آموزشی با همکاری بخش کنترل عفونت ، کارگاه آموزشی مشاوره و آزمایش بیماری های رفتاری اجتماعی (HIV) به مدت 120دقیقه برگزار نمود

 این کارگاه ضمن تأکید به اهمیت پیشگیری و شناسایی موارد جدید بیماری توضیحاتی در خصوص برنامه‌های مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و اقدامات انجام‌شده ارائه کرد.
دکتر زهرا سادات مدنی معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی بابل در مصاحبه با روابط عمومی بر نقش جدی کارشناسان برای پیشگیری از ایدز تأکید داشته و در ادامه افزود:

این کار بدون سازمان‌دهی و کار جمعی ممکن نخواهد بود و باید در این راه از ظرفیت داوطلبان کنترل و پیشگیری از ایدز نیز استفاده کرد.

در این کارگاه که با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل صورت گرفت، بر روی بیش از 40نفر از دانشجویان ورودی 93 دندانپرشکی تست HIV انجام شد و نتایج تمامی آزمایش ها منفی اعلام شد.


کارشناس برنامه PIT نیز در این کارگاه، مراحل اجرایی آن برنامه‌های کاهش آسیب و رفتارهای منتهی به ایدز را ارائه کرد و همچنین به اقدامات انجام‌شده در این زمینه اشاره کرد.


کارشناس مسئول این برنامه با اشاره به کاهش سن ابتلا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ آی وی گفت:

باید اطلاع‌رسانی درست و علمی و به‌دوراز هرگونه برخورد احساسی در این زمینه صورت گیرد و نسل جوان که بیشترین قشر در معرض خطر کشور را تشکیل می‌دهند، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری را بدانند.
همچنین در خصوص راه‌های انتقال بیماری ایدز، پیشگیری، نمونه‌گیری، انجام تست سریع بیماری و مرکز مشاوره بیماری‌ها و همچنین راهکارهای برخورد با بیماران مبتلابه این بیماری را فراگرفتند.


این کارگاه با حضور کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه، مسئول پرستاری ، کارشناس های سلامت ، کارشناسان معاونت آموزشی و بخش کنترل عفونت دانشکده برگزار شد.