فهرست

درباره ی ما

تاریخچه دانشكده دندانپزشكي بابل

 

دانشکده دندانپزشکی یکی از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل  می باشد که در جنوب شهر و درغرب پردیس دانشگاه علوم  پزشکی بابل واقع گردیده است  این دانشکده بدنبال 2 سال فعالیت آموزشکده بهداشتکار دهان و دندان (درسال 70 و 71)با پذیرش دانشجو در سال 72 به تعداد 35 نفر فعالیت رسمی خود را در زمینه دکترای عمومی دندانپزشکی آغازنمود و در سال 1377اولین دوره فارغ -التحصیلان خود را به جامعه اسلامی تقدیم نمود در ضمن رشته کاردانی پرستاری دندانپزشکی در چهار  دوره طی  سالها ی 74 ، 75 ، 79 و 80  و رشته بهداشت دهان ودندان رادر یک دوره در سال 86 نیز آموزش داده مي شد.

تا کنون 15 دوره ازفارغ التحصیلان در رشته عمومی دندانپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند. این دانشکده علاوه بر ارائه دوره دندانپزشکی عمومی، در سال 1386مجوزپذیرش اولین  دوره تخصصی دندانپزشکی را در رشته پریودانتیکس دریافت نمودو در سال 1387 موفق به اخذ مجوزپذیرش در رشته رادیولوژی ، ترمیمی و اندو گردید . لازم به ذكر است دانشكده دندانپزشكي بابل در حال حاضر مجوز پذيرش كليه رشته هاي تخصصي  دندانپزشكي را دريافت نموده است و دانشجويان دستيار در كليه رشته ها تخصصي دندانپزشكي مشغول تحصيل مي باشند.

در حال حاضر این دانشکده دارای 62  کادر هئیت علمی تمام وقت برای آموزش دانشجویان مقطع دکتری دندانپزشکی و دستیاران دوره های  مختلف تخصصی دندانپزشکی میباشد.

فضای فیزیکی

این دانشکده با برخورداری از حدود 11077 متر مربع فضای آموزشی ، دارا بودن لوازم و تجهیزات دندانپزشکی ، بهره گیری از لابراتوارهای دندانسازی ، کلینیک های دندانپزشکی و کلاسهای درسی مجهز به لوازم سمعی بصری، امکاناتی را برای آموزش تعداد237نفر دانشجویان مقطع دندانپزشکی عمومی ، تعداد 57 دانشجوي انتقالي و تكميلي و تعداد 77نفر رزیدنتهای بخش های تخصصی فراهم نموده است . در حال حاضر کلیه اطلاعات و فعالیت های مختلف دانشکده بطور تمام اتوماتیک و کامپیوتری انجام می شود. بطور مثال اطلاعات مربوط به پذیرش و پرونده بیماران (اعم از خدمات انجام شده یا رادیوگرافی و سفالومتری و سایر اقدامات انجام شده)، اطلاعات مربوط به آموزش و دانشجویان و رزیدنتهای تخصصی (مثل ثبت نام، واحد های اراﺋه شده، واحد های ثبت نام شده یا گذرانده شده و وضعیت تحصیلی و غیره)، اطلاعات اساتید (شامل مشخصات، نوع تخصص، فعالیتهای علمی و ...)، کتابخانه (جستجوی کتاب، مقالات فارسی و انگلیسی و پایان نامه های تجصیلی) و پژوهشی (گزارش فعالیتهای پژوهشی انجام شده یا در دست اجرای اساتید، دانشجویان مختلف)و فعالیتهای حسابداری و انبارداری همگی با دقت و سرعت مطلوب انجام میگیرد. ار سوی دیگر کتابخانه، بخش تحقیقات و IT همگی درمحل ساختمان اصلی واقع بوده و به سادگی در دسترس اساتید و دانشجویان میباشد . ضمنا دسترسی به خدمات Medline درکتابخانه و بخش IT بطور تمام وقت میسر میباشد. دانشکده دندانپزشکی مشوق وجود فضای همکاری بین کلیه دانشجویان ، اساتید ، کارکنان بوده تا فضای آموزشی ایده آلی را برای رشد وتعالی هر چه بیشتر فراهم آورد . بدیهی است تحت چنین شرایطی دانشجویان قادر خواهند بود تا با استفاده از عالیترین برنامه و روشهای آموزشی موجود اطلاعات لازم را برای ارائه بهترین مراقبت های دندانپزشکی از بیماران خود فرا گیرند.

 پژوهش و تحقیقات:

در لیست اولویتهای دانشکده دندانپزشکی فعالیتهای تحقیقاتی از جایگاه خاصی برخوردار است. دانشجویان، رزیدنت های تخصصی و اعضاء هیئت علمی این دانشکده پیوسته در تلاش برای انجام پروژه هایی هستند که اغلب این فعالیتها منجر به نو آوری های قابل توجهی نیز گردیده است. نتیجه این پژوهشها همه ساله بصورت مقاله و پوستر در کنگره های علمی مطرح و یا در نشریات داخلی و خارجی منتشر گردیده است.

کتابخانه:

دانشکده دندانپزشکی یکی از غنی ترین مجموعه های بیومدیکال را برای استفاده دانشجویان و اعضاء محترم هئیت علمی فراهم نموده ، این مجموعه دارای حدودا 1383 عنوان کتاب فارسی، 1086 کتاب لاتین، 383 عنوان پایان نامه های تحقیقاتی دندانپزشکی ، 10 عنوان مجلات فارسی وبیش از 22 ژورنال خارجی واشتراک 3 عنوان روزنامه میباشد .

 مراقبت از بیماران:

دانشکده دندانپزشکی بابل بیش از 16 سال است که مراقبت های دندانپزشکی بیماران را با کیفیت بسیار عالی ارائه می نماید. جلب رضایت بیماران یکی از مهم ترین اهداف ماست. به همین دلیل دانشجویان، رزیدنت ها و اعضاء هئیت علمی دانشکده امید دارند تا در هر فرصت ممکن بتوانند نیاز بیماران را به بهترین وجه پاسخگو باشند.

 بخش های درمانی:

در بخش های درمانی مختلف این دانشکده، خدمات دندانپزشکی توسط دانشجویان و رزیدنت های تخصصی تحت نظارت اساتید به بیماران ارائه میگردد. همچنین این دانشکده بعنوان یک مرکز آموزشی درمانی تحقیقاتی آمادگی کامل خود را برای ارائه کلیه خدمات تخصصی دندانپزشکی اعلام مینماید. اعضاء هئیت علمی این دانشکده از برجسته ترین افراد حرفه دندانپزشکی استان میباشند که با دقت و علاقه فراوان طرح درمان ومراحل درمانی بیماران را تحت نظر داشته ودر صورت لزوم شخصا مراحل درمانی را در این محیط آکادمیک انجام می دهند. با وجود این کادر تخصصی بسیار مجرب، کلیه نیازهای درمانی بیماران در هر سن وجنسی از ساده ترین تا پیچیده ترین خدمات به بهترین وجه قابل ارائه می باشد.

 

استریلیزاسیون لوازم دندانپزشکی:

 بمنظور رعایت اصول بهداشتی و سلامت کادر پزشکی، کارکنان و بیماران کلیه لوازم دندانپزشکی پس از هر بار استفاده بطور کامل استریل میشوند. علاوه بر این، مراحل استرلیزاسیون بطور منظم و بر اساس آخرین استانداردهای موجودکنترل میگردند.

 

آدرس : مازندران - بابل خيابان فلسطين - دانشكده دندانپزشكي بابل

شماره تماس : 9-32291408-011     فاکس : 32291093-011