فهرست

جراحی دهان، فک و صورت

 

 

بخش جراحی دهان، فک و صورت


معرفی گروه آموزشی :

رشته جراحی دهان،فک و صورت شاخه ای از علم دندانپزشکی است که از سال 1370 شروع به کار کرده است.و از سال 1392 بخش مستقل جراحی دهان،فک و صورت در مجتمع درمانی-آموزشی بیمارستان شهید بهشتی فعال گردیده است.دوره تخصصی در این بخش از سال 1390 شروع به کار نمود.

حیطه اصلی فعالیت این بخش  شامل تشخیص و درمان جراحی ،غیر جراهی و جانبی بیماری ها، ضایعات، صدمات، ناهنجاری ها و نواقص زیبایی و مادرزادی و اکتسابی نسج نرم و سخت ناحیه دهان،فک و صورت می باشد و در حیطه های مطرح شده دارای فعالیت های آموزشی نظری و عملی جهت دانشجویان دکترای تخصصی و عمومی و همچمین فعالیت های پژوهشی می باشد.
 

دانش آموختگان دکترای تخصصی باید در انتهای دوره مهارت های زیر را کسب نمایند:

1-      تشخیص بیماری ها، ضایعات، صدمات، نواقص و ناهنجاری های مادر زادی و اکتسابی عفونی، تروماتیک، رشدی تکاملی، نئوپلاستیک خوش خیم و بدخیم نسوج نرم و سخت دهان و فک و صورت 

2-      درمان جراحی و غیر جراحی موارد فوق

3-      بازسازی بافت نرم و سخت و جراحی های زیباسازی ناحیه دهان ،فک و صورت

 

رسالت و اهداف :
1.در این بخش روند استفاده از اطلاعات علمی جهت تشخیص دندانهای غیر قابل نگهداری و خارج کردن آنها و پیگیری روند کار بیمار می باشد.

2.آموزش به بیماران در زمینه رعایت بهداشت دهان پس از خارج نمودن دندان و پیگیری ادامه درمان می باشد.

3.تربیت دانش آموختگانی در دو دوره تخصصی و عمومی با داشتن مهارتهای شناختی، مهارتی و نگرشی در زمینه تشخیص دندان، درمان آبسه های دهانی، خارج کردن ریشه های باقی مانده درمان شکستگی های فکی- خارج کردن دندان عقل و نهفته- بستن آرچ بار- درمان تومورها و ضایعات ادنتوژنیک و آشنایی با داروها می باشد.

4.توانمند سازی دانشجویان و اساتید در زمینه تازه های علمی و انجام تحقیقات کاربردی-بنیادی از طریق جستجو و نقد مقالات نیز مد نظر می باشد.

 

 

فیلد های تحقیقاتی گروه :بررسی انواع تکنیک ها و مواد جدید در جراحی های فک وصورت با  استفاده از مطالعات حیوانی و تحقیقات بالینی- ارزیابی نتایج درمان های فک و صورت و ارائه روشهای درمانی مناسب و نوین با ثبات بیشتر.