فهرست

معرفی بخش اطفال

 

معرفی بخش دندانپزشکی کودکان

مدیر گروه عمومی: دکتر نیلگون پاسدار

مدیر گروه تخصصی : دکتر مریم قاسم پور

 

 دندانپزشکی کودکان یکی از رشته های تخصصی است که با هدف پیشگیری از ناهنجاریهای دندانی و فکی و درمان آنها مشغول فعالیت می باشد محدوده سنی فعالیت آن بر روی کودکان و نوجوانان که در حال رشد و نمو می باشند است بنابراین پیشگیری از ناهنجاریهای دندانی و فکی  پیشگیری از پوسیدگیهای دندانی و درمان آنها و جلوگیری از درد و عفونت، حفظ سلامتی دندانی و ظاهر زیبا اهمیت زیادی در رشد و نمو کودکان دارد.در این بخش دانشجویان در مقطع دکتری دندانپزشکی عمومی و دستیاری مشغول آموزش می باشد.

 آموزش آنها شامل واحدهای نظری و عملی می باشد. در واحدهای نظری در مقطع دکتری و دستیاری دانشجویان با  تشخیص و معاینه،رادیوگرافی، کنترل رفتاری کودکان،ترمیم دندانها،درمان پالپ دندانهای شیری و دائمی، روکش های استینلس استیل، تشخیص و درمای تروماهای دندانی، بیماریهای پریودنتال در کودکان، پوسیدگی دندانی و روشهای پیشگیری از آن و ملاحظات دندانپزشکی در بیماران خاص آشنا می شوند در واحدهای عملی قبل از کار روی بیمار بر روی دنتیک انواع تراش های دندانی را فرا می گیرند سپس با توجه به آموزش های نظری و عملی در این بخش و بخشهای دیگر درمانهای دندانپزشکی را روی بیماران و با نظارت اعضا هئیت علمی گروه انجام می دهند.

 

فیلد های تحقیقاتی گروه :

بررسی روشهای تشخیص، پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان، تشخیص،پیشگیری و درمان آنومالی های اکلوژنی در کودکان ، بررسی روش های مختلف غیر دارویی و دارویی موثر بر همکاری کودکان در درمان های دندانپزشکی - بررسی اثر روش های مختلف در درمان دندان های صدمه دیده -درمان بیماران خاص و معرفی انواع روشهای درمانی.

 


برنامه کلی آموزش دانشجویان دکترای تخصصی (دوره دستیاری ) :

دانشجويان تخصصي با ظرفیت ورودي سالیانه2 يا 3 نفر ا در 6 ترم آموزشي ادامه تحصيل مي دهند و آموزش عملي برنامه آنها شامل كنترل كودكان خردسال و غير همكار ارتودنسي پيشگيري (متحرك) كاربرد انواع روكشهاي شيري كاربرد انواع S.M  و S.R تمامی درمانهاي كودكان در زمينه هاي مختلف می باشد. 

 

برنامه کلی آموزش دانشجویان دکترای عمومی (دوره عمومی ) :

دانشجويان در 3 ترم (5 واحد) در اين بخش آموزش مي بينند ودر ترم اول بصورت پري كلينيك و لابراتواري كليه درمان هاي مربوط به كودكان را آموزش ديده و در دو ترم باقیمانده بصورت عملي اين درمانها را بر روي كودكان انجام داده و ياد مي گيرند.



نحوه آموزش به بیماران  :

انواع روش پيشگيري از بيماري لثه و دندان برروي مولاژ يا از طريق بروشورهاي تهيه شده و يا بصورت عملي به کودکان مراجعه کننده آموزش داده می شود.


پرستاران بخش :

خانم فاطمه ال ابراهیمی (پرستار دندانپزشک ،سرپرستار بخش )

خانم رقیه ابراهیمی ( پرستار دندانپزشک)

تماس با بخش : دانشکده دندانپزشکی، طبقه اول - تلفن : 32291408-011 داخلی (148)