فهرست

توصیه های طلایی دندانپزشکی در ایام نوروز

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز مراقبت از دندان ها را جدی بگیرید و با دندانهایتان مهربان باشید.

توصیه های طلایی دندانپزشکی در ایام نوروز

 

 

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز مراقبت از دندان ها را جدی بگیرید و با دندانهایتان مهربان باشید.

یکی از سنت های عید نوروز دید و بازدید است که این کار از سنت های بسیار ارزشمند فرهنگی اسلامی ماست. به طبع در این بازدیدها که با شیرینی و میوه پذیرایی می گردد، دانستن چند نکته جهت جلوگیری از آسیب های دهان و دندان ضروری می باشد.

 از خوردن شیرینی های چسبنده مثل سوهان و گز به شدت دوری کنید. توصیه می گردد خوردن میوه های آبدار مثل خیار، پرتقال و سیب بعد از مصرف شیرینی بوده که خاصیت تمیز کنندگی داشته باشند. حتی در صورت عدم مصرف میوه از آب معمولی بعد از خوردن شیرینی میل نمایند.

استفاده از نخ دندان و مسواک بهتر است بعد از هر وعده غذایی باشد و در صورت فراموشی در اولین فرصت ممکن انجام گردد قبل از خواب شب که دهان به مدت طولانی بسته است. زیرا اکثر پوسیدگی دندان از میان دندان ها اتفاق می افتد. توجه شود در این ایام بدلیل شب زنده داری های طولانی دقت شود مسواک زدن به تعویق نیافتد.

dandan2.jpg

در ایام نوروز مادران به دندانهای کودکان توجه کافی داشته باشند چرا که اطفال در اصلاح نحوه تغذیه و مصرف شیرینی و شکلات و حفظ دندانهای شیری، نیازمند مراقبت ویژه هستند. لازم است در سفر حتما لوازم بهداشتی کودک را همراه داشته باشند.

 بی توجهی افراد و شکستن آجیل، فندق و پسته با دندان که باعث شکستگی آن و در بعضی موارد خوردن تخمه روی یک دندان خاص که باعث می شود شکل و فرم دندان تغییر کند. همچنین دلیل دیگر درد دندان را به بیماریهای لثه مربوط دانست و افزود: تحلیل لثه و در معرض قرار گرفتن ریشه در برابر غذا، گرما و سرما از دیگر عوامل شایع محسوب می باشد که توصیه می شود با استفاده از دهانشویه مشکل را به حداقل رساند.

 با آرزوی سالی پر برکت و شاد،  با رعایت چند نکته ساده می توان بیشترین لذت را از تعطیلات در کنار خانواده به همراه داشت.

dandan3.jpg