دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تشریح جزییات بازنگری رشته دندانپزشکی عمومی، از حذف سرفصلهای تکراری رشته دندانپزشکی خبر داد. وی با اشاره به ویژگیهای مثبت برنامه آموزشی جدید دندانپزشکی عمومی، گفت: در این برنامه آموزشی دروس اجباری و اختیاری پیشبینی شدهاند که در برنامههای قبلی چنین مواردی وجود نداشت، همچنین در بازنگری برخی از دروسی که دیگر نیازی به آنها نبود حذف شدند.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تشریح جزییات بازنگری رشته دندانپزشکی عمومی، از حذف سرفصلهای تکراری رشته دندانپزشکی خبر داد. وی با اشاره به ویژگیهای مثبت برنامه آموزشی جدید دندانپزشکی عمومی، گفت: در این برنامه آموزشی دروس اجباری و اختیاری پیشبینی شدهاند که در برنامههای قبلی چنین مواردی وجود نداشت، همچنین در بازنگری برخی از دروسی که دیگر نیازی به آنها نبود حذف شدند. حذف سرفصلهای تکراری در برنامه جدید آموزش دندانپزشکی عمومی رییس دانشکده دندانپزشکی تهران همچنین از حذف سرفصلهای تکراری در برنامه جدید آموزش دندانپزشکی عمومی خبر داد و گفت: برخی از این سرفصلها نیز که در چند گروه مشترک بود برای پرهیز از تکرار مکررات حذف و در یک درس مشترک ارائه شد. اضافه شدن مهارتهای ارتباطی به دروس دندانپزشکی عمومی دکتر فاضل همچنین به اضافه شدن برخی دروس آموزشی به منظور ارتقای نیاز و توانمندی دانشجویان دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: براساس نتایج بررسیهایی که بر روی پروندههای شکایت از دندانپزشکان در سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی انجام شد، عمدهترین مساله علاوه بر مشکلات آموزشی، ضعف مهارتهای ارتباطی دانشجویان و فارغالتحصیلان دندانپزشکی بود، چراکه بر اساس این گزارشها دانشجویان فارغ التحصیل ما نمیدانستند چطور باید ارتباط منطقی با بیمار برقرار کنند، بنابراین مهارتهای ارتباطی به عنوان یک درس جدید دردوره دندانپزشکی عمومی اضافه شد. به گفته دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، دروس دیگری نیز نظیر ایمپلنتهای دندانی و آشنایی با لیزر به برنامه آموزشی جدید دندانپزشکی عمومی اضافه شده که در کریکلوم قبلی وجود نداشت. ایجاد کمیته کریکلوم برای پویایی بازنگری دکتر فاضل در توضیح کریکلوم جدید آموزشی رشته دندانپزشکی گفت: در برنامه قبلی دانشجویان دندانپزشکی دو سال علوم پایه میخواندند و کاری با دانشکده دندانپزشکی نداشتند و بعد از دو سال که دوره علوم پایه تمام میشد، تازه وارد دانشکده میشدند و عملا چهار سال از ۶سال را با دانشکده ارتباط داشتند که ما برای تغییر این وضعیت در برنامه آموزشی جدید واحدهایی را قرار دادهایم تا دانشجویان دندانپزشکی با بخشهای مختلف دانشکده و با کار آن بخشها و همچنین با حیطههای آموزشی، درمانی و خدمات دندانپزشکی روبرو شوند که این باعث علاقه ببشتر دانشجویان خواهد شد، چرا که با کاربرد مسائل آموزشی از نزدیک روبرو خواهند شد. دبیر شوری آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهارکرد: تیم کریکلوم چینش واحدها را برای چهار ترم اول که علوم پایه است برای دانشکدهها ارائه میکند و حتی به دانشکدهها میگوید به چه دلیل یک واحد درسی در علوم پایه آورده شده است. وی ادامه داد: چینش واحدهای ۸ ترم بعد نیز مشخص شده است و حتی پیش نیاز، پس نیاز و هم نیاز مشخص شده است و تعیین شده است که هر واحدی در چه ترم باید ارائه شود تا مشکل کمتری ایجاد کند و مفید باشد.