فهرست

دوره آموزشی آشنایی با دندانپزشکی دیجیتال در دانشکده دندانپزشکی بابل برگزاری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل، امروز 24 آذر ماه 1400، دوره آموزشی آشنایی با دندانپزشکی دیجیتال، توسط شرکت آریو سلامت،با همکاری شرکت باراد تجهیز، برای 2 گروه ترمیمی و پروتزهای دندانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل، امروز 24 آذر ماه 1400، دوره آموزشی آشنایی با دندانپزشکی دیجیتال، توسط شرکت آریو سلامت و با همکاری شرکت باراد تجهیز، برای 2 گروه ترمیمی و پروتزهای دندانی برگزار شد.

           

دندانپزشکی دیجیتال (Digital Dentistry  ) استفاده از فناوری‌های دیجیتال به منظور بهبود و تسریع پروسه‌های درمانی در حوزه دندانپزشکی است. از آنجائیکه دندانپزشکی digita به کمک کامپیوتر هدایت می‌شود؛ استفاده از این فناوری‌ها امکان پیش بینی رویه‌ی درمانی را فراهم می‌کند و می‌تواند نتایج را قبل از شروع فرآیند درمان به دانشجو و نشان دهد.

از طرفی با استفاده از این فناوری‌ها می‌توان تصاویر سه بعدی را از فضای دهان و فک بیمار تهیه کرد و با کمک آن انواع روکش و لمینت سرامیکی یا ونیر کامپوزیتی را به شکل دلخواه طراحی نمود. تشخیص مشکلات دندان و فک، تهیه تصاویر لازم برای عمل‌های جراحی و اقدامات درمانی، لیزر دندان‌ها و از مزایای دندانپزشکی دیجیتال هستند.

سر فصل های دندانپزشکی دیجیتال شامل:

  • ایمپلنت دیجیتال
  • تکنولوژی CAD/CAM
  • CBCT و تصویر برداری داخل دهان
  • طراحی لبخند
  • لیزر دندان می باشد.