فهرست

پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی دانشکده دندانپزشکی بابل

ریاست دانشکده دندانپزشکی بابل: پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی دانشکده دندانپزشکی بابل در چند ماهه آغازین خود، مراجعین بسیار زیادی داشته است

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بابل ، دکتر احسان موعودی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت:

 با راه‌اندازی این پایگاه بیماری‌های دهان و دندان را در بین دانش‌آموزان شناسایی کرده و نسبت به رفع این بیماری‌ها اقدامات لازم را انجام می دهیم.

 

ریاست دانشکده دندانپزشکی بابل سلامت دانش‌آموزان را سلامت آینده جامعه دانست و گفت:‌ این قشر به عنوان آینده‌سازان و سرمایه‌های اجتماعی به شمار می‌روند که توجه به بهداشت وسلامتی آنها نقش و تاثیر بسزایی در آینده و سلامت جامعه دارد که باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی شود.

 

در صورتی که بتوان آموزش‌های تغذیه صحیح را به دانش‌آموازن به درستی انتقال داد به این روش می‌توانیم شاهد تغذیه درست در خانواده نیز به واسطه اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان باشیم چرا که دانش‌آموازن نقش و تاثیر بسزایی در سوق دادن خانواده به سمت سبد غذایی دارند.

 

وی با تشکر از همکاری اداره آموزش و پرورش بابل و مدارس شهرستان در ادامه افزود:

با اتمام طرح فلورایدتراپی دانش آموزان در شش پایه ابتدایی و مشخص شدن نيازهای درمانی آنها ، پایگاه مورد نظر جهت ارائه خدمات سطح دو دندانپزشکی به دانش آموزان مشغول شده است

گفتنی است تاکنون خدمات سطح دو به دانش آموزان ارائه می شد که با استقرار پایگاه  سلامت دهان و دندان این خدمات شامل ترميمی، فيشورسيلانت، پالپوتومی و کشيدن دندان در این پایگاه سلامت دانش آموزی نيز ارائه می شود.