فهرست

کلیات کتابخانه

معرفی کتابخانه دانشکده دندانپزشکی بابل

کلیات :

کتابخانه دانشکده دندانپزشکی در سال 69 به صورت رسمی شروع به کار کرد . کتابخانه دانشکده دندانپزشکی بابل در حال حاضر حدود 300 متر مربع فضا داشته که حدود 180 متر به مخزن و 120 متر به سالن اینترنت و سمعی بصری و اتاق فهرست نویسی اختصاص دارد و دانشكده فعاليت خود را در محل دانشكده و با امكانات محدود آغاز كرد.در حال حاضر كتابخانه  با مجموعه 5000 جلد كتاب فارسي ، 1700 جلد كتاب لاتين و 24 عنوان نشريه لاتين و 22 عنوان نشريه فارسي 557،عنوان پايان نامه و اشتراك 3 عنوان روزنامه به فعاليت خود ادامه مي دهد . بودجه خريد منابع در سال یک بار و هنگام برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب  تامين مي شود . سيستم فهرست نويسي كتابخانه بر اساس طرح رده بندي NLM است. فهرست نويسي منابع بصورت غير متمركز و در كتابخانه دانشكده انجام مي شود. برنامه كامپيوتري مورد استفاده در كتابخانه برنامه پارس آذرخش مي باشد. كه اطلاعات كارت برگه كتابخانه از طريق اين برنامه تهيه مي شود. منابع كتابي به مدت 15 روز به دانشجويان و 25 روز به اعضاء هيات علمي و منابع مرجع نيز يك روزه به مراجعين امانت داده مي شود. دندانپزشكان شهر نيز به شرط ضمانت يكي از اعضاء رسمي دانشكده به عضويت كتابخانه درمي آيند.

امانت:

مسئول قسمت: خانم شهیدیان 

کتابخانه دانشكده دندانپزشكي به صورت قفسه باز يا open و براساس رده‌بندي NLM طبقه‌بندي وقفسه‌هاي كتب فارسي و لاتين به  صورت مجزا ردیف شده اند،كه براي جستجوی كتب از چندمرحله مي‌توان استفاده كرد.

1- راهنمايي از كتابدار

2- استفاده از كامپيوتر و برنامه winlib

شرايط استفاده از كتابخانه : با یک قطعه عكس 4*3 و ارائه كارت دانشجويي یا نظام پزشکی و تكميل فرم عضويت می توانند شرایط استفاده از کتابخانه را برای خود مهیا کنند .

شرايط امانت :

حداکثر 3کتاب میتوان امانت گرفت و مدت امانت 15 روز است ، البته در زمان امانت بستگي به تعداد كتاب و نياز مراجعين به آن دارد . كتاب‌هاي تك نسخه و رفرنس يك شب امانت داده مي‌شود. در صورت تاخير در بازگشت كتاب مورد امانت و در صورت تكرار آن ، دانشجو از كليه خدمات كتابداري محروم می شود ، در صورت مفقود شدن كتاب جايگزيني همان عنوان ياپرداخت مبلغ آن جهت خريد كتاب با موضوع مشابه الزامیست .

 

اطلاع رسانی 

 مسئول قسمت: خانم معصومیان و خانم محمدی

  دانشجويان و رزيدنت‌ها پس از ورود به بخش اطلاع‌رساني با تحویل دادن کارت اینترنت که قبلاً از پذیرش دانشکده تهیه نموده اند  اجازه استفاده ازسایت را خواهند داشت . مراجعه كنندگان با كمك مسئول سايت ، واژه‌هاي مورد نظر خود را در سایت INLM ) کتابخانه دیجیتال پزشکی ) و مقاله خودرا   جستجو نموده و سپس مقاله مورد نظر را چاپ و يا ذخیره مي‌نمايند. از دیگر خدمات این بخش رایتCD  های آموزشی یا رایت مقاله های موردنياز دانشجویان و سرویس دهی کامپیوتر های بخش اطلاع رسانی و بخش های مختلف  دانشکده ) نصب ویندوز ، پی گیری علت قطع بودن اینترنت و نصب پرینتر و اسکنر و کلیه خدمات کامپیوتر ی) و تشکیل کلاس های آموزش استفاده از کتابخانه دیجیتال پزشکی و آموزش استفاده از کامپیوتر میباشد. در صورت وجود تعداد زیاد دانشجو، هر دانشجو فقط 60 دقيقه مجاز به استفاده از كامپيوتر مي‌باشد در ضمن CD مجلات و كتاب‌ها به صورت امانی در اختیارمراجعه کنندگان قرار می گیرد .

 ساعت كار بخش اطلاع‌رساني : همه روزه از ساعت 8 صبح الي 15 مي‌باشد.

بخش فنی:

مسئول قسمت: خانم معصومیان و خانم محمدی

بخش خدمات فني كتابخانه تشكيل شده از:

1- تهيه و سفارش كتب و مجلات و تهيه ليست كتب جديد

2- مُهر و ثبت كتب اهدايي و خريداري شده

3- فهرست‌نويسي و آماده‌سازي كتب و تحويل آن به بخش امانت

4- تنظيم نمودن كار برگه‌هاي كتب جهت ورود اطلاعات به كامپيوتر

5-ورود اطلاعات كار برگه‌هاي كتب فارسي و لاتين، كار برگه‌هاي مجلات و پايان‌نامه‌ها

6- ورود اطلاعات اعضاء جديدالورود و حذف عضويت فارغ‌التحصيلان از سيستم

7- تایپ نامه های اداری و اعلام وصول نشریات

 

ساعات کار کتابخانه : 30/7 الی30 /15                                              

سایت اطلاع رسانی : 8  الی30/15                                                                         

پنجشنبه ها: تعطیل 

معرفی پرسنل  شاغل در کتابخانه و سمعی بصری